Aer Comprimat
Tata Motors se pare ca a luat foarte in serios normele de poluare impuse de organismele internationale si a gasit o solutie pentru reducerea emisiilor de CO2.
Constructorul indian a venit cu ideea dezvoltarii unui automobil care sa functioneze pe baza de aer comprimat. Botezat Air Car, micul model este pus in miscare de forta aerului comprimat care actioneaza pistoanele motorului. Realimentarea se realizeaza tot print-o unitate de aer comprimat, creata special pentru acest model. In cazul in care proprietarul masinii nu poate gasi un compresor potrivit pentru realimentare, exista o alta solutie si mai simpla: conectarea unitatii incorporate la orice priza.
Desi masina nu va produce niciun fel de emisie CO2, este foarte probabil ca energia electrica folosita pentru a comprima aerul va fi obtinuta prin arderea combustibililor fosili. Chiar si asa emisiile de carbon vor fi incomparabil mai mici cu cele rezultate de pe urma unui motor cu combustie interna.
Daca acest proiect va avea succes Tata intentioneaza sa lanseze si o versiune hibrida a modelului care sa fie echipata cu un mic motor pe benzina care sa actioneze compresorul atunci cand acesta incepe sa se descarce.
Air Car a fost dezvoltata sub atenta supraveghere a lui Guy Negre, fost inginer de Formula 1. Pentru o masina care "merge cu aer" performantele acesteia sunt si ele impresionante: viteza maxima de 109 km/h si o autonomie de 200 de kilometri.
Tata Motors intentioneaza sa lanseze versiunea de productie la inceputul anului viitor in India. Constructorul preconizeaza o cifra de vanzari de 6000 de unitati pe an. Air Car va fi comercializata initial doar in India insa in mai putin de sase luni de la lansarea versiunii de productie ea va fi exportata pe inca 12 piete printre care Germania, Israel si Africa de Sud.